En lugn dag

Idag har det varit en ganska lugn dag och hela familjen gick upp relativt sent, dottern vaknade sist av oss alla.
Hon har börjat sova riktigt bra och sov hela natten utan att vilja äta. Det var inte förrän efter 6.30 som hon vaknade och var hungrig och sedan somnade hon om och sov till 9.30, lyxigt =)
Dagen började riktigt bra, sambon var nere i byn och nu fick vi äntligen hem bilen. Förhoppningsvis dröjer det lääääänge innan vi behöver lämna in den på reparation igen. Eller ja, den kommer snart lämnas in igen men inte för att vi behöver bekosta någon dyr reparation utanför att sambon blev påkörd i våras och bilen fick lite skönhetsskador som ska fixas till.
Imorgon ska den besiktas igen, letade runt efter tider på bilprovningens hemsida och hittade som tur var en tid imorgon på bilprovningen i Ystad. Annars var det rätt dåligt med tider så vi hade tur. Hoppas nu bara att bilen går igenom utan anmärkningar. Orkar verkligen inte med att lägga ner mer pengar på dyra reparationer, har en lång lista med saker som skall göras med huset. Närmst på tur står vit och grå färg till uterummet. Behöver till IKEA en sväng och köpa lite småsaker som jag tänkte ha som dekoration i uterummet. Kommer säkert att hitta en hel del annat också, brukar vara svårt för mig att komma hem med enstaka saker efter ett IKEAbesök. Har tittat efter ett soffbord på Mio och det lutar åt det här:

Plaine - MIO
Jag vill dock ha det i svartbetsad ekfanér.. får se vad det blir i slutändan. Har två soffgrupper varav den ena gruppen redan har detta soffbordet så vi borde kanske ta ett helt annat till den andra soffgruppen. Hmm... tåls att tänka på.
Har varit ute i trädgården lite och krattat i rabatterna och trimmat buxbumskloten. Det är sådär lätt att få till den perfekta runda formen men jag tycker själv att de såg rätt skapliga ut när jag var färdig. Har lånat ut kameran så jag kan tyvärr inte lägga upp någon bild. Men det kommer kanske någon annan gång. Annars har jag inte gjort så mkt mer, tagit det lugnt och busat med dottern. Pratat med min lillasyster som ringde för att grattulera på namnsdagen =)
Ska gå och lägga mig snart så jag orkar upp imorgon, ska besikta bilen redan kl 8.50 *gäsp* Nä, nu kallar sängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0