En fullspäckad dag

Har nu försökt att skriva detta blogginlägg fyra gånger men misslyckas fatalt eftersom jag är riktigt dålig på att förkorta saker jag vill berätta. Så därför kommer jag inte alls gå in på hela bilhistorien. Det enda jag kan säga är att bilen varit obrukbar sedan den 14 juni av olika anledningar.. Haha, se där, gick ju hur bra som helst. Min milslånga berättelse blev nu inte mer än en mening, YES! =)
Okej, idag är en av mycket få dagar som jag faktiskt vaknade till ljudet av alarmet på mobilen.
Sedan dottern föddes har gångerna jag behövt ställa klockan varit lätträknade, men
idag blev ett undantag. Jag ställde klockan på 8.30 (egentligen 8.25 eftersom mobilklockan går fem min. för fort)
för att ringa till Bilgruppen i Lund för att få det underbara beskedet att navet jag beställt till bilen hade kommit. Sambon körde iväg och hämtade navet medan jag gjorde iordning mig själv och dottern. När sambon kom tillbaka var vi redo för att bege oss till MVC för att jag skulle få insatt en sådan här:
 En sådan finns nu inuti mig
Det gjorde inte alls lika ont som jag hade föreställt mig att det skulle göra. En kvar senare när jag satt i bilen och ammade dottern började en molandevärk ge sig till känna. Det blev bara värre så när vi kom hem lade jag mig på soffan och kved lite och var givetvis tvungen att bli som ett barn och dra lite fördel av det. Nu är jag en av de lyckliga som hittat mannen i mitt liv som jag älskar över allt annat som utan att klaga spelade med och bredde två mackor när jag ynkligt
förklarade jag att jag var hungrig. Som tur är (för oss båda) så är det ganska sällan jag blir som ett gnälligt barn och att sambon spelar med i mina dåliga försök att få medlidande när jag egentligen inte behöver det.. Hur som helst så blev det bättre ca 30 minuter efter att vi kom hem så när C ringde följde jag med henne ner till byn för att köpa present till G som hade kalas idag (hon fyller år imorgon). Vi gick sedan tillsammans med våra små till kalaset dit sambon slöt upp lite senare. Efter kalaset beslutade jag och sambon att vi skulle gå förbi verkstaden där bilen står för att sedan inhandla nödvändig föda nere i byn (när jag och C var på väg till kalaset såg jag "verkstadsgubben" testköra våran bil). Väl utanför verkstaden visade det sig givetvis att de hade stängt tidigare idag. När vi sedan skulle handla insåg jag skamset att vi faktiskt inte behövde mer än en avokado. Så vi gick till byns andra affär och köpte choklad, min tog slut redan innan vi kom hem =O
Blev en sen middag även idag och vid 22-tiden kom E på besök. Alltid lika trevligt att träffas och snacka lite skit. Hon hade med sig ännu mer choklad så vi satt på golvet framför TVn med våra små och pigglade (haha, hon har precis lärt mig ett nytt påhittat ord) lite och snackade om världsliga ting. Nu tänkte jag ta den sovande dottern och gå upp och lägga henne i sin spjälsäng och bädda ner mig själv i min säng och läsa lite. Detta blev ju ett ganska långt inlägg även om jag utelämnade bilhistorien. Den kommer kanske en annan gång... eller inte =)
Nu ska jag lägga mig, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0