Shoppingtur

Idag sov jag och dottern längre än vi brukar, sambon har jobbat kväll denna veckan så han brukar därför också sova lite längre. Hur som helst så vaknade jag och dottern först närmare 11...!! När hela familjen gjort sig iordning så hoppade vi, nåja kanske inte bokstavligt talat, in i bilen. Precis när vi skulle åka ringde E och undrade om jag hade lust att följa med till Nova i Lund. Lite lustigt, precis dit vi skulle åka!! Så vi körde dit och styrde direkt in till Gina Tricot. Har ju inte kunnat köpa kläder där på ett tag med tanke på att magen har varit större än vad deras sortiment har kunnat erbjuda. Hittade en stickad grå tröja som kan vara mysig att ha nu under sommaren när det inte är strålande väder eller senare på kvällen när det börjar bli lite kallare. Sedan hittade E en tunika/linne i turkost som hon själv har och som jag själv gärna ville ha. Visade sig att den var på rea och kostade 49:- så därför kändes det idiotiskt att inte köpa den. E hade ingenting emot det så saken var biff. Köpte givetvis en del kläder till dottern och även sambon hittade kläder, ett par byxor. Var inne på Indiska och hittade fyra jättefina lyktor som jag tänkte ha i uterummet och så lunchade vi ihop. När vi handlat färdigt på Nova sa vi hejdå till E och kollade själva runt lite på Plantagen och i en outletbutik. Sedan hann vi inte mycket mer eftersom alla affärerna stängde, hann inte ens med hälften av vad vi planerat. På hemvägen körde vi förbi Dalby stenbrott, så himla vackert. Hade gärna stannat där lite längre men vi hade bilen full med matkassar så det blev bara ett snabbt besök. När vi kom hem fortsatte jag att måla bänken som vi har i uterummet, har bara ovansidan kvar så imorgon blir den nog färdig. Nu har klockan slagit 20 över filmtime så jag ska lägga mig i soffan =)

Stenbrottet  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0