Äntligen....!!

                                                   Dodge Durango

Det tog inte mer än ca 1,5 månad och 12 600:- men nu kan vi äntligen använda våran bil igen.
Niklas körde iväg kl 8 igår och besiktade bilen i Ystad och denna gången gick den igenom utan en enda anmärkning =)
Jag har verkligen varit riktigt förbannad över att vi köpte bilen eftersom den behövt repareras ungefär en gång om året sedan vi köpte den 2006. Det har ju givetvis inte varit småfel heller och det har gått mååånga tusenlappar till att reparera Electra (corny jag vet men alla våra fordon har ett namn). Vet inte hur många gånger jag sagt till sambon att det var onödigt för oss att köpa en så stor bil eftersom vi inte är så många, har blivit irriterad varje gång bensinpriset höjts och när jag öppnat räkningarna från Statoil. Har velat göra mig av med bilen åtskilliga gånger eftersom jag ofta tycker att den kostar alldeles för mycket och oftast när jag velat lägga pengar på annat. Men ärligt talat så har jag sedan första gången jag körde bilen ÄLSKAT den!! Den är helt underbar både att köra och att åka i, man kan lasta mycket i den och så tycker jag själv att den är rätt snygg. Onödig? Utan tvekan! Men ärligt talat, pengar kommer ju faktiskt nya även om vi inte direkt badar i guldmynt. Nu hoppas jag i alla fall att bilen håller sig hel ett tag så att vi kan börja lägga pengarna på att få i ordning huset som vi planerat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0