Provkört

Hela natten har dottern sovit i sin spjälsäng, det har inte hänt på flera veckor. Ändå var jag skittrött i morse eftersom vi inte gick och la oss förrän närmare kl 2 i natt. När dottern vaknade kl 9 så gick sambon upp med henne och jag låg kvar tills klockan var närmare 10, nice!!
När jag varit uppe ett tag kom jag på att jag inte provkört den nya bilen än så jag bestämde mig för att köra en runda och ta en sväng förbi ICA och köpa frallor (bullar här nere i söderland). En stor nackdel är att det inte finns någon CD-/kasettspelare, inte ens en radio men å andra sidan har vi en som sitter i racebussen som vi tänkte flytta över. Bortsett från avsaknaden av musik så var den faktiskt riktigt skön att köra och jag blev faktiskt förvånad över hur bra den accelererar och ärligt talat fick vi ganska mkt bil för pengarna. Stolsvärme i framsätena, bara en sån sak :) Den lyxen har vi tyvärr inte i Dodgen vilket är en nackdel nu under vinterhalvåret när temperaturen faller.. Vi tankade för 78:- igår och det blev 1/4 tank!!! 300:- så är den fulltankad, återigen en enorm skillnad mot Dodgen men tro nu inte att vi tänker göra oss av med den stora svarta. Vi är båda två alldeles för fast för att kunna göra oss av med den även om det egentligen inte finns något bättre argument att behålla den mer än att den är skön att köra, bra att lasta, krocksäker och att vi älskar den!

Nybilen

Annonsbilden på vårat senaste inköp i fordonsväg. Känns som att ett dubbelgarage inte hade varit fel..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0