Om den stressiga gårdagen och bröllopet som aldrig blev...

Igår skottade sambon fram den stora bilen och så begav vi oss iväg till Lund för att köpa bröllopspresent och hitta något som jag kunde  ha på mig kvällen till ära. Vi körde först till Nova köpcenter och gick in på Cervera eftersom brudparet hade sin önskelista där. Eftersom vi var ute i sista minuten var det bara de allra dyraste sakerna som fanns kvar på listan där den billigaste presenten kostade drygt 900:- alltså alldeles för mycket mot vad vi tänkt oss. Det slutade i alla fall med att vi köpte sex st dricksglas från Eva Solo då det fanns flera artiklar från henne som stod med på listan. Att hitta klänning till mig var desto svårare men väl inne på H&M hittade jag en klänning som jag tyckte mycket om men dock i storlek 36. Kan inte ens minnas när jag sist kunde få på mig någonting i den storleken.. Som tur var fanns det en klänning kvar på H&M i Malmö, dock en storlek större än vad jag brukar ha men vi åkte ändå dit för att se om den skulle kunna vara något.
Dottern somnade i bilen och sov även när vi kom fram till Malmö så jag hoppade ut ur bilen medan sambon snurrade runt med dottern sovandes därbak under tiden jag provade klänningen. Givetvis satt den inte alls snyggt på mig vilket jag har mig själv att skylla då magen fortfarande är lite plöffsig efter graviditeten..
Hur som helst, när jag skulle hänga tillbaka klänningen hittade jag en annan riktigt snygg klänning som jag fastnade för. Den var egentligen inte lika festlig som klänningen jag provat men den var däremot användbar till flera olika tillfällen så jag var ju bara tvungen att prova även den. Tyvärr fanns den inte heller i min storlek så jag fick ta en storlek större än vad jag brukar ha. Provade den och visst, den satt lite löst på sina ställen men den var ändå helt okej så jag köpte den och sprang till bilen där dottern fortfarande sov (!!) och så körde vi hemåt. Dessvärre hade det börjat att snöa varpå det inte gick särskilt fort på vägen. Efter ett rejält släpp som fick både mig och sambon att känna bajssmak i munnen körde vi in till grannbyn för att lägga i fyrhjulsdriften (måste vara stillastående). Allt gjorde ju givetvis att tidsmarginalerna hela tiden sjönk och när vi väl parkerade bilen på uppfarten var klockan redan 16.15. Så vi slängde snabbt i oss lite köttfärspaj jag lagat kvällen innan, jag bytte om dapå mig och dottern och sminkade mig lite grann medan sambon rakade sig och duschade (jag duschade redan på morgonen då jag anade att vi skulle få dåligt med tid dock inte riktigt så lite tid som vi nu faktiskt fick).
17.15 körde vi återigen hemifrån för att försöka hinna i tid till bröllopet som skulle börja kl 18. Trots att det inte gått mer än en timme sedan vi sist befann oss ute på vägarna så var de nu redan helt snötäckta. I kombination med att mörkret nu hade infunnit sig och att det hela tiden snöade rejält tog det sin lilla tid innan vi kom fram. Givetvis hittade vi inte direkt till kyrkan heller..
Vi var i alla fall inte de sista gästerna på plats och vi hade gott och väl kunnat komma ytterligare en timme senare än vad vi gjorde för allt drog inte igång förrän strax efter 19.
Brudparet kom in och givetvis var de jättefina och brudklänningen var helt fantastisk, en enkel klänning med släp och fastbroderade vita stenar över bysten. Under vigseln som visade sig inte alls vara en vigsel, kom det fram att brudparet redan hade gift sig under deras resa till USA förra året. Sedan de kom hem har de försökt att hålla allt hemligt så igår var alltså exakt ett år sedan de gifte sig i Las Vegas.
Vi stannade bara tills kl 21.30 eftersom både jag och dottern har ögoninflamtation och hela familjen är förkyld men vi hade väldigt trevligt den stund vi var där. Tyvärr gick vi miste om chokladfontänen (attans alltså) men maten var riktigt god så det gjorde inte så mkt :)

Denis och Virginia:
Önskar er all lycka i erat äktenskap


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0