Nutrilett

Strax innan kl 18 ikväll tog jag bilen och körde upp till Å som bjöd på luccekatter och pepparkakor. Ås man A berättade att han börjat dricka Nutrilett och har på mindre än en månad gått ner 7kg. Egentligen är väl tanken att man ska byta ut alla matmål mot en Nutrilett men han äter lagad lunch på jobbet och dricker 4 mål Nutrilett om dagen. Uppenbarligen fungerar det ju men jag har alltid varit skeptisk till pulverdieter eftersom jag har åsikten att all den vikt man gått ner lägger man på sig så fort man börjar att äta igen. Hur som helst så bjöd A mig på en påse med Nutrilett och jag måste erkänna att den smakade bättre än vad jag hade förväntat mig. Det är inte heller så dyrt som jag trodde att det skulle vara, 8kr/portion är ju svårt att slå om man lagar egen mat eller äter ett mellanmål. 
Har inte känt mig hungrig under kvällen men inte direkt mätt heller så jag var "tvungen" att ta några riskakor och en banan. Kanske inte helt optimalt men det kändes bättre efteråt i alla fall :)
Som A sa så går man såklart upp lite i vikt när man slutat med dieten men han menade på att han nu äter mindre portioner och att hans sötsug hade försvunnit vilket måste ses som ett plus. Så det är kanske inte så dumt att testa på i alla fall?! Vilket fall så tänker jag inte påbörja någon diet under tiden jag ammar och frågan är om jag är villig att byta ut mat mot pulverdryck under en längre tid. Samtidigt hade det ju varit rätt skönt att förlora några kilon... Dagens dilemma!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0