Nattligt besök

Igår kväll efter att dottern somnat satt jag och sambon framför varsin dator och spenderade kvällen tillsammans med en nybakad kladdkaka :)
När klockan närmade sig 00.30 hörde jag att det knackade på ett av fönstren i vardagsrummet. Vild fantasi som jag har började tusen tankar att snurra i huvudet samtidigt som sambon gick för att kolla vem som var där. När jag hörde honom öppna ytterdörren hörde jag en ganska högljudd mansröst och jag började fantisera ihop något om en skadad man som blivit överfallen eller något liknande, sjukt jag vet!
Hur som helst så märkte jag att mannen kom in i köket och jag tyckte mig känna igen rösten men ändå inte. Nyfiken som jag var gick jag in i köket i klädd mina pyjamasbyxor och myströja och blev mött av G och M som vi köpte huset av. Blev minst sagt lite paff över att se dom i vårat kök men å andra sidan dyker de upp när man minst anar det :) Förra hösten låg jag sjuk och gravid hemma på soffan och slökollade på TV när jag såg någon smyga omkring i trädgården och kolla in genom fönstrena. Det visade sig att G och M skulle besöka några vänner här i byn och kom förbi för att säga hej. Jag tvättade och hörde inte när de hade knackat så G beslöt sig för att ta en titt i sin gamla trädgård.
Hur som helst, igår hade de varit hemma hos några vänner här i byn och skulle sedan ta bussen hem till Lund. Men de hade kollat fel i tidtabellen eftersom sista bussen gick strax efter 23. G hade glömt sin mobil hos vännerna de besökt och kunde därför inte ringa någon taxi men strax innan de skulle gå ringde det i Ms handväska. Tanken slog mig att de kanske bara ville komma förbi och titta hur det såg ut i deras gamla hus :)
Eftersom det var tänt hemma hos oss så knackade de på för att låna telefonen vilket de i efterhand aldrig hade behövt eftersom de hade fått med sig mobilen... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0