Mörkerrädslan

Denna veckan har sambon jobbat kväll och jag måste säga att det bara blir bättre och bättre trots att det blir mörkt mycket tidigare än innan. Idag när sambon åkte vid 15-tiden satte jag dottern i vagnen och promenerade ner till byn för att handla på ICA. Redan när vi kom ut från affären hade det börjat skymma ordentligt. Det var inte mörkt när vi kom hem men det var absolut inte dagsljust. I onsdags satt jag i datarummet en bra stund efter att jag varit upp och lagt dottern. Vanligtvis tycker jag att datarummet är det rummet i hela huset som jag känner mig som mest obekväm att vara i när jag är själv på kvällarna eftersom det känns som att man kan bli iaktagen från alla fönstren som vetter ut mot uterummet. Själv ser jag inte mer än det som reflekteras och lite av grannarnas julbelysning.. Så det går med andra ord mycket bättre nu vilket känns otroligt bra! Men jag är långt ifrån att säga att jag inte är mörkrädd längre men även små framsteg räknas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0