Mathandlat ensam

E kom över i morse när klockan närmade sig 9.30 och hälsade på med sonen. Eftersom sambon låg och sov (jobbar kväll denna veckan) så åt jag och E frukost tillsammans med våra små. Lite senare på förmiddagen gick vi ut och promenerade en liten sväng och avslutade hemma hos E där vi satt och snackade en stund. De hade köpt riktigt snygga luckor till sina bokhyllor i vardagsrummet som lyfte hela rummet. Det blev riktigt bra så jag kände nästan att det var lite synd att vi inte har någon bokhylla vi skulle kunna sätta luckor på. Fast iofs så har vi en mindre bokhylla där uppe på ovanvåningen... Men frågan är om det finns några luckor som passar till just den bokhyllan vi har. Skit samma, snyggt blev det i alla fall!
Eftersom våran kyl (och frys för den delen) stod och ekade hade jag tidigare på morgonen bestämt mig för att passa på att åka och handla själv innan sambon åkte och jobbade så han kunde ta dottern. Snälla E hjälpte mig att skriva en inköpslista (både jag och sambon är kassa på att storhandla) och efter luchtid promenerade jag hem för att köra och handla.
Kändes riktigt skönt att åka och handla alldeles själv eftersom sambon oftast blir uttråkad redan innan man hunnit igenom frukt-/grönsaksavdelningen (första sektionen på Willys i S-torp). Eftersom dottern inte heller var med kunde jag vara helt fokuserad på vad jag skulle handla vilket gick betydligt snabbare än vad jag hade väntat mig.
När jag kom hem stod sambon och lagade mat som vi tyvärr ska äta på varsitt håll ikväll. Men han ska ha ett plus i kanten för att han lagade mat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0