Julmarknad

I förmiddags åkte jag och dottern till Malmö för att besöka mitt jobb som annordnade julmarknad idag. Det var roligt att träffa alla kollegor och medlemmar igen och se alla förändringar som skett sedan sist jag var där. Dottern fick minst sagt ett varmt välkomnande och många kommenterade att hon är söt vilket alltid är roligt som mamma att få höra :)
Jag hade till en början inte tänkt att stanna i mer än två timmar men det blev faktiskt lite längre än så vilket bara var trevligt. Blev bjuden på en jättegod lunch där M hade gjort en egen fransk potatissallad som var riktigt god. Jag har i vanliga fall väldigt svårt för kryddan Anis men det gick hur bra som helst att äta upp hela salladen!
Köpte med mig lite te hem och en godispåse till sambon. I textilavdelningen hade de gjort jättefina änglar som jag gärna hade velat köpa men den ekande plånboken sa tyvärr ifrån. Fattar inte hur vi ska få ihop till alla julklappar, julgran och allt annat som vi skulle behöva köpa. Men det löser sig alltid, det brukar ju göra det och jag borde inte klaga för vi har sparpengar som vi kan ta av om det skulle krisa sig riktigt. Nog om det ekonomiska läget!
När klockan närmade sig halv två begav vi oss hemåt igen och för första gången någonsin kunde jag inte hitta dotterns napp. Kunde inte hitta den någonstans så antingen har hon haft den i munnen och själv tagit ut den och tappat den på golvet/marken eller så har jag lagt den på ett bra gömställe. Vi hade i alla fall inte med den hem och ingen extranapp hade jag heller lyckats få med. Bilfärden hem gick bra i alla fall, trots avsaknaden av napp. Kan bero på att dottern inte hade sovit en enda sekund sedan vi kommit fram så hon var rejält trött.
 Nä nu ska jag hålla natt och krypa ner i sängen.

Natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0