Jag ser det snöar...

Det har snöat mer eller mindre hela morgonen och just nu snöar det riktigt ordentligt. Så underbart och mysigt :) Snön från igår ligger kvar även om det inte kom så pass mycket att det blev helt vitt på marken. Tänk om det snöar och håller i sig ända fram tills efter nyår, det hade jag gillat!!

Igår var jag och dottern hemma hos Å på mammalunch och vilken lunch det bjöds på, jisses!! Å hade gjort en vegetarisk lassange som var löjligt god och till den fick vi skivade baguetter och sallad med dressing. Jag lagar själv sällan vegetarisk mat och har inte alls någon fantasi när det gäller vegetarisk mat. Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska ha istället för kött. Men som sagt, lassangen igår var jättegod och som om inte det var nog med det fick vi en vit chokladkaka med glassyr ovanpå. Fick recept på den så jag funderar på att återskapa den till helgen då mamma och pappa kommer ner.

Idag var/är sista mamma/babygympan men eftersom både jag och dottern fortfarande är snuviga känns det bara dumt att gå dit och riskera att förkylningen sitter i ännu längre eller att det sätter sig på hjärtat eller något annat lika läskigt. Så vi blir hemma idag och njuter av att vara hemma tillsammans alla tre och av det vackra vita landskapet utanför fönstren. Körde en snabb sväng till Bo Ohlsson igår och köpte en ny ljusslinga att ha i granen. Den vi har sedan tidigare var bara med 50 ljus men så satt den också i vår mindre vita plastgran och kommer aldrig att räcka till åt en "riktig" stor gran.

Hoppas nu bara att snön håller i sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0