Förkylda familjen

Hela familjen är mer eller mindre förkylda igen. Halva september och oktober var vi också förkylda och nu är det tillbaka igen. Givetvis gillar jag inte att vara förkyld men det absolut värsta är att dottern är jättesnuvig. Mitt mammahjärta gråter lite varje gång jag hör henne andas när hon ligger i sin säng och sover med nappen i munnen (jodå, hon vill ha den trots att hon är förkyld).
Ingen av oss har feber än så länge vilket trots allt känns skönt.
Förkylningarna till trots har vi varit en snabb vända i Tomelilla och besökt Bo Ohlsson. Fick äntligen tag i en löpare att ha på köksbordet. Köpte lite röda och juliga tygblommor att ha i de vaser som står på ställen dit solljuset sällan når, två presenter till Es dotter, hygienartiklar, lite godis, en julgransfot och lite annat. Hittade ingen snygg julgransmatta men måste man ha en sådan? Hittade bara nån variant i filttyg som inte kändes jättepraktisk med tre katter i huset. Den andra varianten de hade var av säckväv och tilltalade inte alls mig. Så imorgon blir det nog till att köpa en julgran, mattan får vi klara oss utan för man kan ju inte ha hur mkt jul som helst. Bara att vi har en löpare på bordet och att vi ska ha en riktig julgran för första gången är ett stort steg för oss :)
Funderar allvarligt talat på att gå och lägga mig nu. Klockan är visserligen inte mer än 22.21 men jag är fruktansvärt trött och fryser gör jag också. Hör nästan hur sängen ropar mitt namn...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ååå...vad tradigt att ni blir förkylda igen... hoppas att det går snabbt över nu till jul och allt! Ha det jättebra och krya på er alla tre!



Kramar från oss

2009-12-12 @ 22:32:10
URL: http://millimys.blogg.se/
Postat av: Johanna

tack :)

Känns faktiskt mycket bättre idag redan och huvudvärken är helt borta!! I en perfekt värld är vi ännu bättre i morgon och kan följa med på mammafikan!

Kram

2009-12-14 @ 17:21:03
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0