Nu är det verkligen vinter

I morse pratade jag med Å som ville avboka sitt BOEL-test. Precis som dottern har hennes son inte heller klarat testet de två tidigare gångerna och nu kände hon att det var bättre med en remiss så man kan kolla upp det ordentligt så man får svart på vitt hur det ligger till (kan inget annat än att hålla med).
Hur som helst så berättade jag för Å att jag själv hade behövt komma iväg till BVC för att visa upp dotterns ögon och snäll som hon är (Å alltså) erbjöd hon sig att fråga om jag kunde ta hennes tid när hon ringde för att avboka sin egen.
Några minuter efter att vi lagt på ringde BVC-T upp och gav oss en tid vid 10.30. Inte långt efter att vi lagt på hörde M av sig eftersom det var tänkt att vi skulle ut med jobbet ikväll. Först skulle vi bowla och därefter skulle vi ut och äta men med tanke på all snö kände ingen av oss för att köra in till Malmö. Vi två är de som bor längst ifrån jobbet och vi har dessutom mest snö. Pratade senare med A som vikarierar för mig och hon berättade att allt var inställt och att vi skulle ta det en annan gång vilket kändes bra.

När det var dags att bege sig ner till byn och jag öppnade dörren fick jag forcera upp den eftersom det hade snöat så pass mkt. Sedan fick jag skotta fram en fin liten gång så att jag kunde komma fram med vagnen. Nästan hela gång-/cykelbanan ner till byn var okej att gå på men på sina ställen fick man knuffa fram vagnen. Det snöade ju hela tiden så det samlade på sig ganska snabbt. Hur som helst så skrev T ut ett recept på antibiotikadroppar men hon tyckte att vi skulle avvakta och badda ögonen med ljummet vatten och byta örngott till dottern varje kväll så skulle det förmodligen läka ut sig självt inom några dagar.
Annars har det inte hänt så mycket idag, jag har försökt att städa lite eftersom mamma och pappa kommer imorgon och så har jag tvättat två maskiner, bytt sängkläder osv. Det har faktiskt varit en riktigt mysig dag och jag riktigt njuter av snön, så otroligt vackert det är!




Kommentarer
Postat av: IVFKarusell

♥-ligt tack för gratulationen när Maja föddes! Hur mår ni? Vi mår toppen, helt underbart att få vara mamma!

kram

2009-12-18 @ 23:00:34
URL: http://www.ivf-karusell.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ja det är så himla härligt med snö!! kram på er

2009-12-19 @ 09:26:21
URL: http://millimys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0