Dotterns utveckling

Det händer så grymt mycket i dotterns utveckling just nu. Hon ställer sig upp själv nu och försöker hela tiden att resa sig upp mot allt och hon lyckas för det mesta men ibland när hon står på parkettgolvet blir det lite för halt så soffbordet går lättast eftersom hon då står på mattan, borde nog ta och införskaffa ett par ordentliga halksockar till henne :) Hon har blivit riktigt kaxig också och kan utan någon som helst förvarning släppa bordet med ena handen och vända sig om mot en om man sitter bakom henne. Någon gång har hon till och med försökt att släppa båda händerna men då har hon själv märkt att det inte riktigt skulle gå vägen och har snabbt tagit tag i bordet igen. 
Hur som helst, idag tog dottern sina första "riktiga" krypsteg. Innan har hon ju hasat sig fram som en liten larv ungefär men nu ställde hon sig upp på alla fyra och tog två krypsteg innan hon lade sig ner och fortsatte fram på det gamla hederliga sättet!
Har för mig att det var i går kväll som jag tittade i dotterns mun och tyckte mig se något vitt i underkäken men jag kände mig inte alls säker på vad jag sett och hon var inte särskilt road av att ha sin mamma pillandes i munnen. Så idag var jag och dottern ute på promenad tillsammans med C och hennes son och då var dottern mer sammarbetsvillig så jag visade C och hon bekräftade mina misstankar. Tanden har inte brytit igenom tandköttet än men man ser att den är där precis under och snart är på väg att stick upp. Likadant med tanden bredvid fast man ser inte den riktigt lika tydligt.
Så roligt med alla nya saker som sker hela tiden, nästan varje vecka lär sig dottern något nytt eller så säger hon något nytt ljud när hon pratar. Hon pratar ju inte med riktiga ord än men hon kan säga mamma och dada/baba men hon förstår inte alls innebörden... än :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0