Dålig dag

Jag skulle ljuga om jag sa att idag var en toppendag... Först i morse så skulle jag och dottern iväg till mamma/babygympan samtidigt som de ringde in sambon från jobbet eftersom hans bror (de jobbar inom samma företag) körde omkull med motorcykeln igår. Dottern var inte riktigt på humör men efter mycket om och men kom vi oss i alla fall iväg till träningen. Kl 11 idag hade vi tid på BVC för att göra BOEL-test (barnet orienter efter ljud) så jag smet iväg från träningen lite tidigare eftersom dottern alltid somnar efter träningen på väg hem och så även denna gång. Hon hann dessvärre inte att sova i mer än 20 minuter innan det var dags att gå in till sköterskan så hon var alldels nyvaken när vi kom in.
Först höll T (sköterskan) en pinne i handen som dottern skulle följa med blicken varpå T då kunde se om dottern var skelögd. Till en början ville dottern inte ens titta på pinnen utan satt istället och tittade på T men när hon knackade på pinnen tittade sig dottern om och som jag redan visste var hon inte skelögd. Värre var det med test nr 2 som gick ut på att T satt framför dottern och höll ut sina armar med knutna nävar bredvid dotterns huvud. I varje hand hade hon två små klockor som hon plingade med för att se om dottern reagerade på ljudet. Höger sida gick hur bra som helst och dottern vände sig om båda gångerna då hon plingade med klockorna (den ena lät svagare än den andra) men på vänster sida satt dottern och tittade rakt fram på T utan att ens röra ögonen åt vänster.  
Sedan var det dags för vägning och mätning och dottern väger 7785g och är 67cm lång vilket bara var en ökning med 250g och 1 cm sedan sist (ca en månad). Detta var en alldeles för liten ökning enligt T som menade på att dottern borde äta två lagade mål om dagen. Eftersom dottern äter max 10 skedar med varm lagad mat kände jag hur ångesten började växa och självförtroendet som förälder sjönk till botten. Dotter är ganska svår vad gäller lagad mat och äter egentligen bara barnmatsyoghurt och gröt förutom amningen. Så framöver är siktet inställt på att få dottern att äta mer lagad mat MEN jag tänker inte tvinga i henne maten eller stressa fram något utan hon får ta den tid hon behöver. Sköterskan hade dock en uppfattning om att dottern borde äta minst ett helt mål med varm mat tills nästa träff om två veckor då vi ska göra om BOEL-testet.   
Så om det vill sig riktigt illa är dottern döv på vänster öra och lider av näringsbrist.. känner mig verkligen som en superförälder, not!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0