Bilköp och födelsedagskalas

Dottern vaknade inte förrän kl 8.40 idag och sedan låg vi och drog oss extra länge, mysigt! Vad som blev mindre mysigt var att hon kissade i dubbelsängen för andra morgonen i rad. Man skulle ju lätt kunna tro att jag borde ha lärt mig att inte lägga henne utan blöja i sängen men då tror man fel :) Så det var bara till att tvätta lakanet idag igen men jag klagar absolut inte!! Hur som helst så badade jag dottern och sedan åt vi frukost tillsammans.

När sambon kom hem från jobbet ringde jag på en annons från blocket på en bil och när klockan var lite drygt 16 körde vi mot Trelleborg för att kolla på bilen. Jag har haft kontakt med mannen som ägde bilen tidigare under veckan och egentligen skulle vi kollat på den igår men det blev aldrig av eftersom han endast kunde innan kl 17 och sambon skulle inte ha haft en chans att hinna hem från jobbet innan dess. I alla fall så ringde jag mannen (kommer inte ihåg hans namn men jag kallar honom för Leif i fortsättningen) strax efter 16 när vi hade packat in oss i bilen för att berätta att vi var på G. Precis som gårdagen kunde han endast träffa oss innan kl 17 så vi var lite sent ute med tanke på tiden. När jag ringde visade det sig att han skulle äta kl 17 och det  var därför det inte passade att vi kom just då men efter gick bra... Är man SÅ låst vid sina principer att man inte kan rucka på sina mattider när man vill ha sålt sitt fordon?! Jag kan ju givetvis inte veta vad som ligger bakom, han kanske lider av en njur-/tarmsjukdom som tvingar honom att ha fasta tider vad gäller matintag så egentligen borde jag inte döma honom för det men jag måste erkänna att jag tycker att det var märkligt.

Det hela slutade i alla fall med att vi tog med oss bilen hem, 11000:- gav vi för den, egentligen skulle vi ha prutat mer men jag var inte alls i form och sambon skulle aldrig få för sig att pruta. Så 1500.- billigare än vad han begärde i annonsen är ju ändå lite att hurra för :)

Från Trelleborg körde vi raka vägen till svärmor som skulle fira sin födelsedag. Eftersom Leif tvunget skulle äta kl 17 var vi tvugna att snurra runt lite i Trelleborg så att vi inte skulle komma mitt i middagen. Men när vi ringde strax innan halv var Leif på väg för att handla mat?! Märklig karl det där.. Hur som helst så drog det  hela ut på tiden mer än vad vi räknat med så vi kom lite sent till kalaset för övrigt var väldigt trevligt. Dottern verkade trivas bra hos sambons moster T och kusinerna R & M (Ts döttrar) vilket var kul. Med tanke på att dottern är väldigt mammig av sig och är ganska kinkig när det kommer till att sitta i knät hos andra än mig eller sambon så kändes det lite extra roligt.

Nu sitter min syster förmodligen på ett flygplan, i morgon kl 10 svensk tid beräknas hon vara framme i Sydney/Australien :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0