Ystad - Lund - Malmö och hem igen

Idag har vi varit runt i halva Skåne känns det som. Vi började dagen med att köra till Ystad och hämta hem soffbordet Plaine som vi beställt på Mio. Det var sjukligt nära att vi smällde på parkeringsplatsen när en gammal gubbe i 75års åldern bara körde rätt ut från parkeringen och inte ens tittade åt vårat håll. Då våran bil är stor och dessutom svart så begriper jag inte hur han kunde missa oss, hans fru som satt i passagerarsätet gjorde det dock inte. Hoppas att hon gav honom en ordentlig utskällning! När vi väl lyckats ta oss ifrån Ystad - utan incidenter, körde vi hem för att lämna av soffbordet och därefter körde vi vidare till Lillemans i Lund där jag köpte ett par blinkers till min motorcykel. Förhoppningsvis finns det en ledig besiktningstid i nästa vecka så att jag äntligen kan slippa undan körförbudet (skulle besiktas senast juli). Sambon som börjat en pistolskyttekurs nu i måndags köpte ett par svarta hörselskydd av märket Peltor. Dottern har också ett par i samma märke fast i rosa som hon fick av J & M. Hade de inte varit rosa hade kanske sambon kunnat låna hennes?! =)
Sista stoppet blev i Malmö på IKEA där vi började rundan med att äta, först dottern och sedan vi. Alla tre var riktigt hungriga så vi behövde verkligen tanka upp oss med lite energi för att orka med att shoppa. Vi köpte inget stort utan mest lite småsaker som blommor, krukor, kökshanddukar, gosedjur till dottern osv. Nu ska vi montera ihop soffbordet och sedan är jag beredd på att lägga mig bredvid dottern som ligger på en massa filtar på golvet och sover. Är grymt trött..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0