Ystad Djurpark och Malmöfestivalen

  

Trots att det spöregnade på morgonen i går så bestämde vi oss för att åka till Ystad Djurpark.
När vi väl kom fram blåste det kallt men det regnade inte utan solen började titta fram. Eftersom planeringen inte riktigt höll så var jag tvungen att amma dottern efter att vi kommit in så vi satte oss på en bänk under ett träd och kollade på påfåglarna som sprang lösa. Det var mycket större än vad jag trodde eller snarare var väl djurens hägn större än vad jag hade föreställt mig. Vi såg lamor, makaker, reptiler, kameler, strutsar, svart svan och massa andra vackra djur, tyvärr fick vi bara se Capybarens nos. Om vi hade stannat kvar en stund till hade vi kanske fått se den men någon i sällskapet (nämner inga namn) blev lite rastlös =)
Efter att vi kollat på djuren satte vi oss på uteserveringen och fikade och därefter körde vi till Babyproffsen i Ystad och kollade runt lite. Egentligen skulle vi kolla på en hoppgunga men jag blev helt såld på en Stokke barnmatstol.
tripp trapp stol
Svärmor har köpt en begagnad till oss som hon hittade för 50:- på en loppis men den är ganska sliten och jag vill helst ha en helt annan färg. Vi tänkte slipa och måla om den vi fått av svärmor men jag vill ha en ny att ha i köket så kan man ha den till nästa barn. Känns roligare med en ny som inte är så sliten med tanke på att barnen kan ha stolen från det att de kan sitta och upp till 6 års ålder (om jag minns rätt). Löjligt jag vet men när det gäller dottern så blir jag otroligt fåfäng med vissa saker, som tillexempel nu med barnmatstolen. Dessutom vill jag ha något snyggt som passar in till vårat matmöblemang och det gör inte den stolen vi fick med tanke på dess skick. Så nu börjar projekt övertala sambon eftersom han tycker att det är vansinne att köpa en ny stol med tanke på att vi fått en. Vi får väl se hur det slutar..
När vi varit på Babyproffsen och tittat och moster köpt ett par jättesöta tofflor till dottern körde vi ut till svärmor för fika nr2 och efter det körde vi hem och slappade. Eller förresten, jag och sambon promenerade ner med dottern till ICA och handlade ingredienser eftersom min syster och hennes kille skulle baka snickerskakor. Om de blev goda?

I rest my case....
Sambon som varit ledig sedan förra fredagen stack iväg strax efter 06.00 i morse för att jobba. Jag och dottern sov till 8.30 och min syster och hennes kille sov fram till strax efter 10. Efter att vi gjort oss i ordning tog vi bussen in till Malmö. Eftersom malmöfestivalen började idag var det sjukt mycket folk - vilket jag iofs borde ha kunnat räkna ut. Till en början gick det ganska bra men när vi kom till Gustav Adolfs torg började mitt tålamod att tryta. Innan vi fick dottern störde jag mig på alla dessa barnvagnar som skulle fram överallt och föräldrarna som körde som om det vore stora katapulter som var tvugna att komma fram snabbt. Idag får jag väl erkänna att jag gått över till "the dark side" och har nu själv blivit en förälder som suckar när människor kastar sig framför barnvagnen för att snabbt kunna tränga sig fram bland folkmassorna. Eftersom vi gick och gick och inte åt någonting dök mitt humör efter ett par timmar så vi gick in på Subway och köpte med oss mat som vi åt ute medan vi väntade på att sambon skulle komma och hämta upp oss efter sin arbetsdag. Snart ska vi börja att göra mat, blir sen middag i uterummet ikväll... igen! Jag älskar verkligen mitt nya liv, att vara mamma och föräldraledig, finns det något bättre?! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0