Bröllopstid

Vi kom inte iväg till bröllopet förrän 9.30 men vi var rätt nöjda ändå med tanke på att vigselakten började först kl 15.00. Sambon som jobbat kväll/natt den gångna veckan hade ingenting emot att börja köra. På vägen upp stannade vi tre gånger, första gången för att ge dottern mat, andra gången för att tvätta bilen, ge oss själva mat och färdkost i form av drygt ett kg godis och tredje gången för att ge dottern mat. Vi tyckte själva att vi inte hade gjort allt för många stopp men det visade sig att vi hade varit lite väl optimistiska. När kl började närma sig 14.30 var vi fortfarande inte framme utan hade en mil kvar vilket gjorde att jag blev ganska stressad. Sambon som körde hela vägen upp fick ligga på ganska bra i slutet. 14.40 stod vi i alla fall uppe i vårat övernattningsrum i herrgården och skyndade oss att bli färdiga, sambon bytte om medan jag ammade och medan jag klädde om och sminkade mig så rapade sambon dottern. Vet inte hur men vi hann och var dessutom inte ens sist på plats.
Vigselakten ägde rum nere vid Vrangsjön där de hade rest ett stort björkrishjärta. Själva ceremonin var väldigt fin, vädret hade inte kunnat vara bättre, vigselförättaren var enligt mig mycket bra, sången var otroligt fin, brudparet strålade och det hela gick ganska fort. Har ingen aning om hur lång tid allting tog men det kändes aldrig utdraget och segt. Dottern var dessutom tyst hela tiden vilket kändes otroligt bra. Annat var det under middagen då jag och sambon fick turas om att gå ut med henne - det blev nog helt enkelt lite för mycket för henne att ta in med alla nya människor, resan osv. Hon somnade redan vid 18-tiden och sov sig sedan igenom hela kvällen. Det blev ett väldigt lyckat bröllop med god mat, trevliga bordsgrannar, bra stämning och roliga och fyndiga tal. Dagen därpå åkte vi hem ganska tidigt eftersom vi svängde inom Bjärnum för att hälsa på A och S och deras två små. Vi var hemma först kl 19-tiden på söndagskvällen och då var vi alla tre helt slut. Gårdagen gjorde vi inte alls någonting speciellt utan var bara hemma och slappade. Vi tog visserligen en promenad ner till byn och jag klippte gräset men inget mer ansträngande än så utfördes. Idag har S varit  här och hälsat på med sin dotter S som hade blivit jättestor sedan vi träffade henne senast i januari. Det var jätteroligt att träffa dem igen med tanke på att vi inte setts på länge. Nu verkar det som om att dottern vill ha mat och sedan ska jag damsuga för imorgon ska jag och dottern först till Å på mammafika och sedan kommer min lillasyster och hennes pojkvän på besök fram till på lördag. Så tid till att städa kommer nog inte att finnas förrän tidigast söndag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0