Trevlig dag

Eftersom det var soligt men inte jättevarmt bestämde jag mig för att skicka ut ett sms till alla i "mammgruppen" för att se om någon ville följa med mig och dottern på promenad. Som tur var nappade Å på mitt förslag så vid 10-tiden traskade jag iväg med dottern i bärsele (sköt vagnen framför oss) hem till Å och plockade upp henne och sonen S. Vi gick en riktigt lång runda förbi dalen med alla körsbärsträd, två kohagar, ett stuteri och några lyxiga nybyggda hus. Bortsett från att dottern tröttnade på att ligga i vagnen och att jag blev ganska varm av alla branta uppförsbackar, så var det en mycket trevlig promenad, roligt att få lära känna Å lite bättre. Trots att vi är ganska olika så pratade vi på om allt mellan himmel och jord och var ute i sammanlagt tre timmar. Medan vi hade varit iväg och promenerat visade det sig att sambon hade fått gjort en hel del och grävt upp och lagt fiberduk runt nästan hela huset. Så imorgon ska vi beställa singel som ska läggas i alla rabatterna runt huset, det kommer att bli snyggt!

Bortsett från promenaden har dagen varit ganska lugn, har lagat mat, tvättat tre maskiner, pratat med mamma i telefon och slökollat på TV och snart har jag även läst ut den sanna berättelsen Skadad av Cathy Glass. Sjukt bra bok men fy f*n vad hemsk den är. Glass skriver om hur det var när hon som fosterförälder tog hand om en åttaårig flicka vid namn Jodie som blivit utsatt för incest och en massa andra hemskheter. På grund av allt som Jodie har varit utsatt för är hennes mentala utveckling som hos en fyraåring plus att hon utvecklat allvarliga personlighetsstörningar. En riktigt bra bok som jag varmt kan rekomendera!

Kommentarer
Postat av: Carro

Den där boken får man spana in...den verkar bra!

2009-08-27 @ 15:05:06
URL: http://carro1983.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tycker jag absolut att du ska göra. Jag hade svårt att lägga den ifrån mig.

Säg bara till om du vill låna den :)

2009-08-27 @ 21:16:16
URL: http://frokenjsvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0