Mammafika

Det var länge sedan vi alla var samlade men idag var alla mammorna här på lunch, trevligt! Mina Club Sandwiches blev faktiskt lyckade om jag får säga det själv. Glömde dock att ha på avokado men å andra sidan var det kanske tur eftersom E inte gillar avokado. Givetvis glömde jag även att göra vegetariska till Å men det var snabbt ordnat. Till efterrätt bjöds det på kladdkaka och grädde. Först hade jag inte tänkt att bjuda på någon efterrätt men så hade vi en del grädde kvar sedan pajerna i helgen. Då vi i princip aldrig använder grädde här hemma tänkte jag att det var lika bra att använda upp det som fanns och det går ju inte att förneka att grädde smakar sååå mycket bättre i kombination med en kladdkaka. E och C stannade kvar en stund efter att de andra gått hem. Vi alla gav för övrigt C en bröllopspresent i form av godsaker från Kahls som verkade mycket uppskattad. Vi pratade om att börja på mamma-/babygympa, hoppas verkligen att det blir av. Har gått upp tre av de 15kg jag tappade efter förlossningen. Vill gärna tillägga att jag endast gick upp 10kg men å andra sidan har jag aldrig vägt så mkt som jag gjorde när jag blev gravid. Så nu är det slut med allt sötätande under veckodagarna, nu ska kilona väck =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0