Min mörkrädsla

Ikväll har jag och dottern varit hemma själva utan sambon eftersom han jobbar kväll denna vecka. Har egentligen inga som helst problem med att vara hemma utan honom men vad jag verkligen inte gillar är när det blir mörkt och jag är ensam. Visst, jag har dottern och våra tre katter men så fort det är mörkt ute så blir jag som ett litet barn, börjar fantisera om eventuella människor som smyger runt huset och spionerar. Jag ser absolut ingenting annat än mörker genom fönsterrutorna då allt bara reflekteras men alla kan ju se in.. Hur som helst så har det faktiskt gått ganska bra ikväll. Jag och dottern har legat i soffan och kollat på två avsnitt av Two and A Half Men. Hade gärna sett Beck eller Criminal Minds som också gick på TV nu i kväll men när jag är själv finns det inte en chans att jag tittar på någonting som möjligtvis skulle få min hjärna att fantisera ihop en massa konstigt. Hatar att vara mörkrädd och inte våga göra annat än att ligga och trycka i soffan eller ligga i sängen och läsa, alltså på ställen där ingen utifrån kan se in. Men nu har sambon kommit hem så nu är allt frid och fröjd igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0