Kär och galen, klockor börjar ringa

Sitter här med ögonen halvöppna, kurrande mage gäspningar som avlöser varandra. Skulle normalt sett aldrig gå upp så här tidigt, i alla fall inte mer än att ta upp dottern från spjälsängen för att amma och sedan somna om. Men idag är det annorlunda! Dottern och sambon ligger i sina sängar och sover som bäst, dottern åt mat för drygt en timme sedan och jag ska snart in i duschen. Varför? Jo, vi ska på bröllop i småland! Det var minst 13år sedan jag var på bröllop sist och om jag minns rätt har jag bara varit på ett enda. M och R ska som sagt gifta sig i småland vid Rs barndomshem, en stor herrgård med mängder av tillhörande mark och som ligger idylliskt vid en liten sjö. Har aldrig varit där men är övertygad om att det är en underbar plats att lova varandra evig kärlek. C och T som vi lärt känna genom föräldragruppen ska också gifta sig idag men det är här i närheten av där vi bor så jag tänkte skicka iväg ett sms lite senare. Nä, nu är det dags att hoppa in i duschen så att man piggnar till. Givetvis somnade jag mycket senare än planerat, antagligen för att jag visste att jag skulle upp tidigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0