Grattis Jorge Lorenzo!!!

För bara några minuter sedan tog Jorge Lorenzo från Fiat Yamaha-teamet hem segern i MotoGP (roadracing VMs tyngsta klass). I vanliga fall håller jag på Casey Stoner som kör fabriksducati men han har inte ställt upp i de senaste racen då han drabbats av utbrändhet som ett resultat av näringsbrist om jag nu fattat det hela rätt.
Själva mästerskapet leds av Valentino Rossi som även han kör för Fiat Yamha. Han är absolut en duktig förare men då han vunnit mästerskapet så många gånger ser jag helst att någon annan vinner. I dagens race som för övrigt gick i Inidianapolis i USA, låg Dani Pedrosa - Repsol Honda etta, Valentino Rossi tvåa och Jorge Lorenzo trea. Först gick Pedrosa av men kunde fortsätta och hamnade då sist men körde upp sig så pass att han slutade på en 10e plats. Rossi som då ledde blev sedan omkörd av Lorenzo och strax därefter gick även Rossi av och även han fortsatte men fick senare bryta racet pga problem. Slutligen vann alltså Lorenzo och jämnade även till serietabellen, kul!! =)
Då Stoner har och kommer missa flera race kommer han med all sannolikhet inte att vinna mästerskapet trots att han ändå ligger trea, 9 poäng före Pedrosa, Lorenzo ligger tvåa och Rossi alltså etta. Nu håller jag tummarna för att Lorenzo vinner hela mästerskapet istället för Stoner. Ett stort GRATTIS till dagens seger!!


Bild tagen från www.MotoGP.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0