Framkallning

Jag har skickat efter en hel hög med bilder på framkallning från Fujidirekt (bra skit, I like) och givetvis är det mesta på dottern :) Det som är lite synd med digitalkameror, eller rättare sagt med mig själv, är att jag tar mängder med bilder på kameran som jag sedan aldrig lämnar in för framkallning. Innan då jag bara hade en "vanlig" kamera hade man ju inte direkt något annat alternativ än att framkalla filmrullarna. Så länge man ville se vad man tagit för bilder vill säga. Så nu har jag ialla fall framkallat närmare 500 bilder samt 8 förstoringar som ska ramas in. Det är svart/vita närbilder som jag tagit på dottern, galet fina blev de om ni frågar mig. OM bilderna blir bra så kanske jag raderar alla de bilder jag sparat på digitalkameran. Sedan dottern föddes har jag blivit lite anal vad gäller säkerhetskopiering av bilder. Så jag har bilder på min dator, sambons dator, en extern hårddisk (som visserligen sitter inkopplad i min dator) samt i kameran och på brända CD-skivor. Minnsekortet i kameran har börjat ta slut för länge sedan så jag har allvarligt övervägt att köpa ett nytt minneskort, alltså inte att radera bilderna..! Men nu, om det blir bra bilder kan jag tänka mig att köpa ett fotoalbum att sätta in bilderna i och som sagt kanske radera bilderna från minneskortet i digitalkameran...

Ställde mig på vågen i morse som visade -2,5kg på snart 2 veckor, det är nice!!


Älskade bebis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0