Dressman

I morse strax efter kl 10 ringde jag till Dressman i Malmö där vi köpte sambons kostym. Berättade som det var att vi köpte kostymen i förra veckan men eftersom de nu hade rea (halva priset) på alla varorna i hela butiken så ville vi lämna tillbaka kostymen och köpa om den men för halva priset. Killen jag pratade med i telefonen verkade inte allt för slug då han påpekade att den inte fick vara använd (?!) och att vi var tvugna att ha med kvittot. Ganska självklara saker kan jag tycka, särskilt med tanke på att han minuten innan frågade om lapparna var kvar varpå jag förklarade att sambon bara tagit kläderna ur påsen och sedan hängt in allt i garderoben. Skulle iofs vara rätt roligt om han gått in i garderoben och klätt på sig kläderna och suttit där och tryckt.. Hur som helst så körde vi inte till Malmö utan till Lund eftersom det är närmare. Innan vi körde till Dressman åkte vi inom Genarp och  köpte en sådan här fin (begagnad) gåstol till dottern!

Gåstol

Hur som helst, när vi väl kom till Dressman visade det sig att vi glömt kvittot hemma. Så det var inte mkt annat att göra än att vända hem. Min korta stubin till trots tog jag det faktiskt rätt bra och var ändå på gott humör vilket jag inte trodde att jag skulle vara. Kanske berodde det på att sambon blev ganska irriterad/uppgiven. Väl hemma hämtade vi kvittot för att köra in till Lund igen eftersom jag ansåg att ca 1700:- var alldeles för mkt pengar att bara ignorera. Så när vi åter befann oss på Dressman förklarade jag för kvinnan bakom kassan om att jag ville lämna kostymen och därefter köpa den igen på halva priset -Ja, vi får se vad kostymen säger först.. Jag förstod inte alls vad hon menade så jag förklarade att alla lappar satt ju kvar och att vi hade kvittot med och att det därför inte borde bli några problem. Skratta bäst som skrattar sist, då förklarar hon att de hängt undan vissa kläder i butiken som de inte får sälja till halva priset och gissa vad... Jo givetvis tillhör sambons kostym de plagg som de hängt undan medan deras rea-på-allt-i-butiken pågår. Behöver jag säga att mitt humör ändrades drastiskt?! Men vi fick  tillbaka pengar för skjortan och slipsen, drygt 300:- vilket nästan är vad vi fick lägga på bensin för båda vändorna. Guess the joke's on me..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0