Dop

För knappt en timme sedan kom vi hem från Zs och Ns dop. Det var inget kvällsdop utan vi stannade kvar en bra stund efteråt och snackade en del =)
Jag var helt inställd på att dopet skulle börja kl 17 men svärmor som var här tidigare kollade i almanackan och såg att det stod 16.00 varpå hon frågade mig vilken tid det började. Jag blev osäker eftersom jag skrivit 16 så jag ringde till C som även hon var övertygad om kl 17. Vi möttes upp på vägen då våra familjer hade köpt presenterna ihop, ett halsband med en rosa fjäril med några stenar köpte vi till N som älskar fjärilar. Z fick även han ett halsband men med en sheriffstjärna som hängsmycke, riktigt tufft och gulligt på samma gång. Presenterna verkade gå hem i alla fall så det var ju kul. När vi väl kom fram till dopet så satt alla runt om i trädgården (P och E hade valt att ha dopen hemma) och åt. Givetvis började allt kl 16 men själva dopceremonin började kl 17 så vi missade inte den som tur var. Efteråt bjöds det på kaffe, tårta och kakor så vi missade bara maten men vi åt resterna senare på kvällen.
Vi har beslutat oss för att inte döpa dottern...tror jag.. Det är väl mest jag som velat fram och tillbaka. Från början tyckte jag helt klart att vi inte skulle döpa dottern utan att hon själv skulle få bestämma sin tro när hon blir tillräckligt gammal. Men nu har det varit så många från mammagruppen som döpt osv så jag började tveka på om man ändå inte skulle. Dessutom märkte man tydligt på svärmor att hon blev besviken över att vi inte skulle döpa. Men ju mer jag tänker på det så kan jag inte hitta ett riktigt bra argument för att döpa henne så jag tror helt enkelt att vi struntar i det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0