Att gå ner i vikt

Jag och E har bestämt oss för att gå ner i vikt och hjälpa varandra på vägen. Så från och med igår och två veckor framöver ska vi inte äta något godis, kakor osv. Jag har aldrig vägt så mkt som jag gjorde när jag blev gravid och som tur är gick jag bara upp 10kg under hela graviditeten. Därefter gick jag ner 15kg på ca två veckor men nu har jag gått upp tre av dessa 15 kilon. Slutmålet är att någon gång i framtiden gå ner 20kg från den vikten jag hade då jag blev gravid vilket innebär att jag har 17 kilo att göra mig av med. För att inte helt gå under har jag satt upp ett delmål och det första är att gå ner 4 kg. Innan september är slut ska jag också göra slag i saken och köpa mig ett träningskort. Har alltid spelat fotboll, ridit, tränat spinning eller gått på andra gruppass på olika träningscenters men nu gör jag ingenting, bortsett från att promenera. Dessvärre har jag ätit alldeles för mycket choklad, kakor och godis sedan dottern föddes. Som tur är har jag inte gått upp särskilt mkt med tanke på att jag ammar men en vacker dag kommer jag inte att amma mer och då håller det inte att äta en massa sött i tid och otid. Alltså är det lika bra att börja redan nu och starten gick alltså igår.. Känns kul att ha satt upp ett mål och ha något att arbeta mot. Skönt också att E är inne på samma spår så att man kan stötta varandra, dessutom är våra BMI är lika höga. Hoppas innerligt att jag inte ger upp utan att det verkligen går vägen!!
Mot första anhalt - fyra kilos nedgång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0