30års kalas

Det har verkligen varit ett par intensiva dagar den senaste veckan. Igår var hela familjen här vilket var väldigt trevligt. Vi satt i uterummet och åt mammas lasange och till efterrätt hade hon gjort en blåbärs -och en hallonpaj och allt smakade mycket gott. De åkte hem vid 18-tiden så vi gjorde oss snabbt iordning för att sedan bege oss till Ts 30års fest. Det var en hel del ansikten som dök upp som jag inte har sett på flera år. Det bjöds först på buffé och därefter delades vi alla in i fyra lag för att spela The Ulitmate Music Challenge. Eftersom alla skrek osv när de ville svara på frågorna blev dottern lite orolig så sambon gick iväg med henne. När vi kom till fråga 17 och jag fortfarande kunde höra henne skrika gick jag också med ut. Det var ganska varmt nere i källarlokalen där vi höll till så det var rätt skönt att komma ut lite i den ljumma sommarkvällen. Dottern lugnade sig ganska snart och somnade sedan som en klubbad säl så i pausen gick vi ner igen och lade henne i vagnen där hon sov resten av kvällen. Efter frågesporten bjöds det på kaffe och glass från
Otto och Glassfabriken de gör helt enkelt den godaste glassen jag ätit någonsin. T hade dukat fram tre olika smaker, lingon och mjölk, mintchoklad och marängswiss. Den sistnämnda blev helt klart min favorit! Efter allt glassvullande från min sida minglade vi lite och snackade en hel del med CH som vi inte träffat på länge. Närmare 00.30 kände vi oss nöjda och begav oss hem till katterna. Idag sov vi ända till 10.15 vilket verkligen kändes välbehövligt. Har nyligen pratat med mamma i telefonen och vikt lite tvätt så nu känner jag mig förtjänt av några minuter framför TVn. Imorgon kommer mammorna över på lunch och på menyn står Club Sandwich, något jag aldrig gjort förr men det känns som om det inte går att misslyckas. Vi får helt enkelt se om de blir uppätna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0